- primarie@primariagiurgiu.ro
- Bulevardul Bucureşti, Nr. 49 - 51, Giurgiu, Județ Giurgiu
Principalele atribuţii ale Direcției de Evidenţă a Persoanelor Giurgiu sunt:
a) întocmeşte, păstrează, ţine evidenţa şi eliberează, în sistem de ghişeu unic, certificatele de stare civilă, cărţile de identitate şi cărţile de alegător,
b) înregistrează actele şi faptele de stare civilă, precum şi menţiunile şi modificările intervenite în statutul civil, în domiciliul şi reşedinţa persoanei, în condiţiile legii,
c) întocmeşte şi păstrează registrele de stare civilă, în condiţiile legii,
d) întocmesc, completează, rectifică, anulează sau reconstituie actele de stare civilă, precum şi orice menţiuni făcute pe actele de stare civilă şi pe actele de identitate, în condiţiile legii;
e) actualizează, utilizează şi valorifică Registrul National de evidenţă a persoanelor, care conţine datele de identificare şi adresele cetăţenilor care au domiciliul în raza de competenţă teritorială a serviciului public comunitar;
f) furnizează, în cadrul Sistemului Naţional Informatic de Evidenţă a Populaţiei, datele necesare pentru actualizarea Registrului Permanent de Evidenţa Populaţiei;
g) furnizează, în condiţiile legii, la solicitarea autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, judeţene şi locale, agenţilor economici ori cetăţenilor, datele de identificare şi de adresă ale persoanei;
h) constată contravenţiile şi aplică sancţiuni, în condiţiile legii;
i) ţine registrele de evidenţă pentru fiecare categorie de documente eliberate;
j) Îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin reglementări legale.
Atribuţii pe linie de evidenţă a persoanelor şi eliberare a actelor de identitate
În domeniul evidenţei persoanelor şi eliberării actelor de identitate, Direcția de Evidenţă a Persoanelor Giurgiu are următoarele principale atribuţii:
a) organizează activitatea de eliberare a actelor de identitate şi a cărţilor de alegător, sens în care primeşte, analizează şi soluţionează cererile pentru eliberarea cărţilor de identitate, stabilirea, restabilirea ori schimbarea domiciliului, precum şi acordarea vizei de reşedinţă în conformitate cu prevederile legale;
b) pentru îndeplinirea întocmai a atribuţiilor şi sarcinilor din competenţă, răspunde de aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale, a ordinelor şi instrucţiunilor care reglementează activitatea pe linia regimului de evidenţa a persoanelor;
c) înregistrează toate cererile, în registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrări, în conformitate cu prevederile metodologiei de lucru;
d) răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare şi înscrise în formularele necesare eliberării actelor de identitate;
e) colaborează cu formaţiunile de Poliţie, organizând în comun acţiuni şi controale la locuri de cazare în comun, hoteluri, moteluri, camping-uri şi alte unităţi de cazare turistică, în vederea identificării persoanelor nepuse în legalitate pe linie de evidenţă a populaţiei, precum şi a celor urmărite în temeiul legii;
f) înmânează actele de identitate titularilor care au solicitat eliberarea acestora;
g) actualizează Registrul permanent de evidenţă a populaţiei cu informaţiile din cererile cetăţenilor pentru eliberarea actului de identitate, precum şi din comunicările autorităţilor publice prevăzute de lege;
h) desfăşoară activităţi de primire, examinare şi rezolvare a petiţiilor cetăţenilor;
i) asigură colaborarea şi schimbul permanent de informaţii cu unităţile operative ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, în scopul realizării operative şi de calitate a sarcinilor comune ce le revin, în temeiul legii;
j) formulează propuneri pentru îmbunătăţirea muncii, modificarea metodologiilor de lucru;
k) întocmeşte situaţiile statistice, sintezele ce conţin activităţile desfăşurate lunar, trimestrial şi anual, în cadrul Serviciului, precum şi procesele – verbale de scădere din gestiune;
l) răspunde de activităţile de selecţionare, creare, folosire şi păstrare a arhivei specifice;
m) soluţionează cererile formaţiunilor operative din Ministerul Administraţiei şi Internelor, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Pază şi Protecţie, Ministerul Justiţiei, Parchet, Ministerul Apărării Naţionale, persoane fizice şi juridice, privind verificarea şi identificarea persoanelor fizice;
n) organizează, asigură conservarea şi utilizează, în procesul muncii, evidenţele locale;
o) eliberează acte de identitate persoanelor internate în unităţi sanitare şi de protecţie socială, precum şi celor aflate în arestul unităţilor de Poliţie ori în unităţi de detenţie din zona de responsabilitate;
p) acordă sprijin în vederea identificării operative a persoanelor internate în unităţi sanitare, ce nu posedă asupra lor acte de identitate;
q) asigură securitatea documentelor de serviciu.
Pe linie de stare civilă, Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Giurgiu are următoarele principale atribuţii:
a) întocmeşte, la cerere sau din oficiu – potrivit legii, acte de naştere, de căsătorie şi de deces şi eliberează certificate doveditoare;
b) înscrie menţiuni, în condiţiile legii şi ale metodologiilor, pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare şi trimite comunicări de menţiuni pentru înscriere în registre, exemplarul I sau II, după caz;
c) pentru îndeplinirea întocmai a atribuţiilor şi sarcinilor din competenţă, răspunde de aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale, a ordinelor şi instrucţiunilor care reglementează activitatea pe linia regimului de stare civilă;
d) înregistrează toate cererile în registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrări, în conformitate cu prevederile metodologiei de lucru;
e) răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare şi înscrise în formulare;
f) eliberează extrase de pe actele de stare civilă, la cererea autorităţilor, precum şi dovezi privind înregistrarea unui act de stare civilă, la cererea persoanelor fizice;
g) trimite structurii informatice din cadrul Serviciului, până la data de 5 ale lunii următoare înregistrării, comunicările nominale pentru născuţii vii, cetăţeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al persoanelor în vârstă de 0 – 14 ani, precum şi actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaraţiilor din care rezultă că persoanele decedate nu au avut acte de identitate;
h) trimite Centrelor militare, până la data de 5 ale lunii următoare înregistrării decesului, livretul militar sau adeverinţa de recrutare a persoanei supuse obligaţiilor militare;
i) întocmeşte buletine statistice de naştere, de căsătorie şi de deces, în conformitate cu normele Institutului Naţional de Statistică pe care le trimite lunar, Direcţiei Judeţene de Statistică;
j) ia măsuri de păstrarea în condiţii corespunzătoare a registrelor şi certificatelor de stare civilă, pentru a evita deteriorarea sau dispariţia acestora;
k) atribuie Codul Numeric Personal, pe baza listelor de coduri precalculate, pe care le arhivează şi le păstrează în condiţii depline de securitate;
l) propune anual, necesarul de registre, certificate de stare civilă, formulare, imprimate auxiliare şi cerneală specială, pentru anul următor, şi îl comunică Direcției judeţene de evidenţă a persoanelor;
m) se îngrijeşte de reconstituirea prin copiere a registrelor de stare civilă pierdute ori distruse, parţial sau total, după exemplarul existent, certificând exactitatea datelor înscrise;
n) ia măsuri de reconstituire sau întocmire ulterioară a actelor de stare civilă, în cazurile prevăzute de lege;
o) înaintează Serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor, exemplarul II al registrelor de stare civilă, în termen de 30 zile de la data când toate filele din registru au fost completate, după ce au fost operate toate menţiunile din exemplarul I;
p) sesizează imediat serviciul judeţean de specialitate, în cazul dispariţiei unor documente de stare civilă cu regim special;
q) primeşte cererile şi efectuează verificări cu privire la schimbarea numelui pe cale administrativă şi transcrierea certificatelor de stare civilă procurate din străinătate;
r) la solicitarea instanţelor efectuează verificări cu privire la anularea, completarea, rectificarea ori modificarea actelor de stare civilă, declararea dispariţiei sau a morţii pe cale judecătorească şi înregistrarea tardivă a naşterii;
s) desfăşoară activităţi de primire, examinare, evidenţă şi rezolvare a petiţiilor cetăţenilor;
t) asigură colaborarea şi schimbul permanent de informaţii cu unităţile operative ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, în scopul realizării operative şi de calitate a sarcinilor comune ce îi revin în temeiul legii;
u) formulează propuneri pentru îmbunătăţirea muncii, modificarea metodologiilor de lucru, etc.;
v) întocmeşte situaţiile statistice, sintezele ce conţin activităţile desfăşurate lunar, trimestrial şi anual, în cadrul Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Giurgiu, precum şi procesele – verbale de scădere din gestiune;
w) răspunde de activităţile de selecţionare, creare, folosire şi păstrare a arhivei;
x) execută acţiuni şi controale cu personalul propriu sau în colaborare cu formaţiunile de ordine publică, în unităţile sanitare şi de protecţie socială, în vederea depistării persoanelor a căror naştere nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă şi a persoanelor cu identitate necunoscută;
y) colaborează cu formaţiunile de Poliţie pentru identificarea unor cadavre şi persoane cu identitate necunoscută, precum şi a părinţilor copiilor abandonaţi.
Primăria Municipiului Giurgiu
Starea de conformitate
Credem cu tărie că internetul ar trebui să fie disponibil și accesibil oricui și ne angajăm să furnizăm un site web care să fie accesibil celui mai larg public posibil, indiferent de circumstanță și abilitate.
Pentru a îndeplini acest lucru, ne propunem să aderăm cât mai strict posibil la Ghidurile de accesibilitate a conținutului web 2.1 (WCAG 2.1) ale World Wide Web Consortium (W3C) la nivel AA. Aceste ghiduri explică cum să faci conținutul web accesibil persoanelor cu o gamă largă de dizabilități. Respectarea acestor îndrumări ne ajută să ne asigurăm că site-ul web este accesibil tuturor: nevăzători, persoane cu deficiențe motorii, deficiențe de vedere, dizabilități cognitive și multe altele.
Acest site web utilizează diverse tehnologii care sunt menite să-l facă cât mai accesibil posibil în orice moment. Utilizăm o interfață de accesibilitate care permite persoanelor cu dizabilități specifice să ajusteze interfața de utilizare a site-ului web (interfață cu utilizatorul) și să o proiecteze în funcție de nevoile lor personale.
În plus, site-ul web utilizează o aplicație bazată pe inteligență artificială care rulează în fundal și își optimizează în mod constant nivelul de accesibilitate. Această aplicație remediază HTML-ul site-ului, adaptează funcționalitatea și comportamentul acestuia pentru cititoarele de ecran utilizate de utilizatorii nevăzători și pentru funcțiile de tastatură utilizate de persoanele cu deficiențe motorii.
Dacă ați găsit o defecțiune sau aveți idei de îmbunătățire, vom fi bucuroși să auzim de la dvs. Puteți contacta operatorii site-ului web folosind următorul e-mail contact@primaraigiurgiu.ro
Cititor de ecran și navigare cu tastatură
Site-ul nostru web implementează tehnica atributelor ARIA (Aplicații Internet bogate accesibile), alături de diferite schimbări de comportament, pentru a se asigura că utilizatorii nevăzători care vizitează cititoare de ecran pot citi, înțelege și se bucură de funcțiile site-ului. De îndată ce un utilizator cu un cititor de ecran intră pe site-ul dvs., acesta primește imediat o solicitare de a intra în Profilul de cititor de ecran, astfel încât să poată naviga și opera site-ul în mod eficient. Iată cum site-ul nostru acoperă unele dintre cele mai importante cerințe de citire de ecran, alături de capturi de ecran din consolă cu exemple de cod:
Optimizarea cititorului de ecran: rulăm un proces de fundal care învață componentele site-ului de sus în jos, pentru a asigura conformitatea continuă chiar și atunci când actualizăm site-ul. În acest proces, oferim cititorilor de ecran date semnificative folosind setul de atribute ARIA. De exemplu, oferim etichete de formulare precise; descrieri pentru pictogramele acționabile (pictogramele rețelelor sociale, pictogramele de căutare, pictogramele cărucioare etc.); îndrumări de validare pentru intrările de formulare; roluri ale elementelor, cum ar fi butoanele, meniurile, dialogurile modale (ferestre pop-up) și altele. În plus, procesul de fundal scanează toate imaginile site-ului web și oferă o descriere precisă și semnificativă bazată pe recunoașterea imaginii-obiect ca o etichetă ALT (text alternativ) pentru imaginile care nu sunt descrise. De asemenea, va extrage texte care sunt încorporate în imagine, folosind o tehnologie OCR (recunoaștere optică a caracterelor). Pentru a activa oricând ajustările cititorului de ecran, utilizatorii trebuie doar să apese combinația de tastatură Alt+1. Utilizatorii de cititor de ecran primesc, de asemenea, anunțuri automate pentru a activa modul Cititor de ecran, de îndată ce intră pe site.
Aceste ajustări sunt compatibile cu toate cititoarele de ecran populare, inclusiv JAWS și NVDA.
Optimizarea navigării prin tastatură: procesul de fundal ajustează, de asemenea, HTML-ul site-ului web și adaugă diferite comportamente folosind codul JavaScript pentru a face site-ul operabil de la tastatură. Aceasta include capacitatea de a naviga pe site-ul web utilizând tastele Tab și Shift+Tab, de a opera meniuri derulante cu tastele săgeată, de a le închide cu Esc, de a declanșa butoanele și linkurile folosind tasta Enter, de a naviga între elementele radio și de casetă de selectare folosind tastele săgeți și completați-le cu bara de spațiu sau tasta Enter. În plus, utilizatorii de tastatură vor găsi meniuri de navigare rapidă și de ignorare a conținutului, disponibile în orice moment făcând clic pe Alt+1, sau ca primele elemente ale site-ului în timpul navigării cu tastatura. Procesul de fundal gestionează, de asemenea, ferestrele pop-up declanșate, deplasând focalizarea de la tastatură către ele de îndată ce apar și nu permite focusului să se deplaseze în afara acestuia.
Utilizatorii pot folosi, de asemenea, comenzi rapide precum „M” (meniuri), „H” (titluri), „F” (formulare), „B” (butoane) și „G” (grafică) pentru a trece la anumite elemente.
Profiluri de dizabilități acceptate pe site-ul nostru
Modul de siguranță pentru epilepsie: acest profil le permite persoanelor cu epilepsie să utilizeze site-ul în siguranță, eliminând riscul de convulsii care rezultă din animațiile intermitente sau intermitente și combinațiile de culori riscante.
Modul cu deficiențe de vedere: acest mod ajustează site-ul web pentru confortul utilizatorilor cu deficiențe de vedere, cum ar fi vederea degradată, vederea în tunel, cataractă, glaucom și altele.
Modul de dizabilitate cognitivă: acest mod oferă diferite opțiuni de asistență pentru a ajuta utilizatorii cu deficiențe cognitive, cum ar fi dislexia, autismul, CVA și altele, să se concentreze mai ușor pe elementele esențiale ale site-ului web.
Mod ADHD Friendly: acest mod ajută utilizatorii cu ADHD și Neurodevelo tulburări mentale să citească, să răsfoiască și să se concentreze mai ușor pe elementele principale ale site-ului web, reducând în același timp semnificativ distragerile.
Modul Blindness: acest mod configurează site-ul web pentru a fi compatibil cu cititoare de ecran precum JAWS, NVDA, VoiceOver și TalkBack. Un cititor de ecran este un software pentru utilizatori nevăzători care este instalat pe un computer și pe un smartphone, iar site-urile web trebuie să fie compatibile cu acesta.
Profil de navigare cu tastatura (deficit motor): acest profil le permite persoanelor cu deficiențe motorii să opereze site-ul web utilizând tastatura Tab, Shift+Tab și tastele Enter. Utilizatorii pot folosi, de asemenea, comenzi rapide precum „M” (meniuri), „H” (titluri), „F” (formulare), „B” (butoane) și „G” (grafică) pentru a trece la anumite elemente.
Ajustări suplimentare pentru interfața de utilizare, design și lizibilitate
Ajustări de font – utilizatorii pot crește și micșora dimensiunea acestuia, pot modifica familia (tipul), pot ajusta spațierea, alinierea, înălțimea liniei și multe altele.
Ajustări de culoare – utilizatorii pot selecta diferite profiluri de contrast de culoare, cum ar fi deschis, întunecat, inversat și monocrom. În plus, utilizatorii pot schimba schemele de culori ale titlurilor, textelor și fundalurilor, cu peste șapte opțiuni de colorare diferite.
Animații – persoana cu epilepsie poate opri toate animațiile care rulează cu un clic pe un buton. Animațiile controlate de interfață includ videoclipuri, GIF-uri și tranziții intermitente CSS.
Evidențierea conținutului – utilizatorii pot alege să sublinieze elemente importante, cum ar fi link-urile și titlurile. De asemenea, pot alege să evidențieze doar elementele focalizate sau plasate.
Dezactivarea sunetului – utilizatorii cu dispozitive auditive pot avea dureri de cap sau alte probleme din cauza redării audio automate. Această opțiune permite utilizatorilor să dezactiveze instantaneu întregul site web.
Tulburări cognitive – utilizăm un motor de căutare care este legat de Wikipedia și Wikționar, permițând persoanelor cu tulburări cognitive să descifreze semnificațiile expresiilor, inițialelor, argoului și altele.
Funcții suplimentare – oferim utilizatorilor opțiunea de a schimba culoarea și dimensiunea cursorului, de a folosi un mod de imprimare, de a activa o tastatură virtuală și de multe alte funcții.
Compatibilitate cu browser și tehnologie de asistență
Ne propunem să sprijinim cea mai largă gamă de browsere și tehnologii de asistență, astfel încât utilizatorii noștri să poată alege cele mai potrivite instrumente pentru ei, cu cât mai puține limitări posibil. Prin urmare, am muncit foarte mult pentru a putea suporta toate sistemele majore care cuprind peste 95% din cota de piață a utilizatorilor, inclusiv Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera și Microsoft Edge, JAWS și NVDA (cititoare de ecran).
Note, comentarii și feedback
În ciuda eforturilor noastre de a permite oricui să ajusteze site-ul la nevoile sale. Pot exista în continuare pagini sau secțiuni care nu sunt pe deplin accesibile, sunt în curs de a deveni accesibile sau care nu au o soluție tehnologică adecvată pentru a le face accesibile. Totuși, ne îmbunătățim continuu accesibilitatea, adăugând, actualizându-i și îmbunătățim opțiunile și caracteristicile sale și dezvoltăm și adoptăm noi tehnologii. Toate acestea sunt menite să atingă nivelul optim de accesibilitate, în urma progreselor tehnologice. Pentru orice asistență, vă rugăm să contactați contact@primaraigiurgiu.ro