Proiectul ordinii de zi a vizat anularea celor 3 hotărâri ale Consiliului Local, aprobate de către consilieri în vederea organizării și desfășurării referendumului local.
Motivul anulării celor trei hotărâri este impunerea de către BEC și BEJ de a plăti o sumă suplimentară ce va fi adăugată indemnizațiilor pe care urmează să le încaseze membrii din Biroul Electoral Județean, ai Birourilor secțiilor de votare și personalul tehnic auxiliar, suma totală depășind 380.000 lei, adăugată celor 30.000 lei, bani necesari tipăririi buletinelor de vot și materialelor electorale, toate aceste chestiuni fiind explicate în ședință de către primarul Adrian Anghelescu:
”Imediat după ședința în care am aprobat hotărârile pentru organizarea referendumului, au fost adoptate alte normative prin care BEC-ul impunea cheltuieli suplimentare. Membrii birourilor electorale au considerat că este o muncă suplimentară și au cerut indemnizații suplimentare, astfel încât bucureștenii au hotărât să plătească 50% peste indemnizațiile pe care le vor primi, un cost estimativ de peste 380.000 lei. Pe de altă parte, noi dacă nu suntem de acord, din punct de vedere tehnic nu se poate angaja această sumă.”
La finalul ședinței s-a pus în discuție organizarea referendumului până la finele primului trimestru al anului 2025, care va fi organizat din resurse proprii și sume mult mai mici, fiind luată în calcul și o consultare publică care va fi realizată pe site-ul Primăriei municipiului Giurgiu.
Hotărârea ce vizează anularea celor trei hotărâri ale consiliului local privind organizarea referendumului poate fi consultată accesând link-ul de mai jos:
Ultima modificare: 22.11.2024 – 11:16 de către Administrator