Sprijine financiare pentru igienizarea subsolurilor

Sprijine financiare pentru igienizarea subsolurilor

Pentru rezolvarea unei probleme vechi de foarte mulţi ani, aceea a subsolurilor necurăţate care puneau în pericol sănătatea şi siguranţa cetăţenilor, Executivul Primăriei a decis anul acesta să propună consilierilor locali aprobarea unei hotărâri care să vină în sprijinul cetăţenilor. Astfel prin HCL nr. 346/02.10.2014, a fost aprobată anul acesta acordarea unor sprijine financiare asociaţiilor de proprietari, dar şi blocurilor sau scărilor de bloc care nu fac parte dintr-o asociaţie, în vederea igienizării subsolurilor. Suma alocată din bugetul local pentru acest tip de sprijin a fost de 386.000 lei.
O condiţie esenţială pentru acordarea sprijinului a fost aceea ca solicitantul să-şi repare, pe cheltuială proprie, instalaţiile care au determinat inundarea subsolului (scurgere menajeră, scurgere pluvială, instalaţie apă potabilă, instalaţie energie termică). De asemenea, blocul sau scara de bloc trebuia să facă parte dintr-o formă asociativă de proprietari sau să existe acordul a cel puţin jumătate plus unu din numărul proprietarilor.
Solicitarea sprijinului financiar acordat de administraţia publică trebuia să fie adoptată în adunarea generală a proprietarilor, prin acordul a jumătate plus unu din numărul total de membri. În plus, proprietarii trebuiau să desemneze şi să mandateze o persoană care să îi reprezinte în derularea contractelor şi să îşi asume obligaţii în numele lor.
Situaţia de lucrări şi volumul estimativ de apă şi deşeuri au fost verificate de persoane împuternicite din cadrul Primăriei. Pentru fiecare subsol în parte, reprezentantul Primăriei împreună cu asociaţia de proprietari/reprezentantul blocului şi societatea prestatoare de servicii au întocmit câte patru procese verbale: procesul verbal de începere a lucrărilor şi estimare a cantităţii de apă şi grosier, procesul verbal de estimare a cantităţii de grosier, procesul verbal de recepţie şi regularizare cantitativă şi procesul verbal de recepţie finală.
Numărul total de cereri depuse a fost de 189. Până în prezent au fost acordate 33 de sprijine financiare (19 prin HCL nr. 400/6.11.2014, în valoare totală de 114.140,85 lei, şi 14 prin HCL nr. 439/20.11.2014, în valoare totală de 52.167,41 lei). În şedinţa ordinară aferentă lunii decembrie vor fi supuse spre aprobare alte şapte sprijine financiare, în valoare de 32.791,23 lei. Numărul subsolurilor igienizate până în prezent a fost mai mare de 40, însă nu toţi solicitanţii au avut documentaţia completă. Cele 149 de cereri rămase vor fi supuse spre aprobare în anul 2015, în limita prevederilor bugetare, pe măsură ce solicitanţii sprijinului financiar se vor prezenta cu documentaţia completă.

Ultima modificare: 15.12.2014 – 00:00 de către Primăria Giurgiu

Anteriorul COMUNICAT

Contactează-ne!

Primăria Municipiului Giurgiu © 2024. Toate drepturile rezervate.