Sancţiuni pentru nedeclararea construcţiilor noi

Sancţiuni pentru nedeclararea construcţiilor noi

Directorul Executiv al DITL Giurgiu, Laurențiu Țintea: “Mijloacele de transport nu se pot scoate din evidenţa fiscală pentru perioada în care acestea se află în reparaţii sau nu sunt utilizate din oricare alt motiv.“

Conducerea Direcției de Impozite și Taxe Locale – DITL Giurgiu reaminteşte contribuabililor faptul că, în conformitate cu prevederile Codului Fiscal, orice persoană fizică sau juridică care contruieşte, extinde, îmbunătăţeşte sau demolează o clădire are obligaţia să se prezinte, în termen de 30 de zile, la Compartimentul de Specialitate al DITL pentru a declara bunul dobândit sau modificarea suprafeţei construite.
Pentru înscrierea pe rolul fiscal a unei clădiri dobândite de către o persoană fizică este necesar depunerea unei declaraţii însoţită de actul de dobândire a proprietăţii clădirii, planurile cadastrale şi cărţile de identitate ale proprietarilor. În cazul persoanelor juridice se vor depune, ataşate la declaraţie, certificatul de înmatriculare al societăţii, actul de dobândire a proprietăţii şi planurile cadastrale. În plus, pentru înscrierea pe rolul fiscal al unei noi costrucţii aflate în posesia unor persoane fizice, acestea trebuie să depună, la compartimentul de specialitate, autorizaţia de construcţie, procesul verbal de recepţie finală, memoriu justificativ, planuri cadastrale, certificat de urbanism şi cărţile de identitate ale proprietarilor.
“Persoanele juridice vor ataşa declaraţiei, în cazul unei noi construcţii, balanţa de verificare a societăţii, aferentă lunii în care a intervenit modificarea și procesul verbal de recepţie finală. În cazul nedeclarării sau declarării peste termenul legal se sancţionează cu o amendă de la 60 la 240 lei pentru persoanele fizice şi de la 240 la 960 lei în cazul persoanelor juridice“, a declarat directorul executiv al DITL Giurgiu, Laurențiu Țintea.

În altă ordine de idei, scoaterea din evidenţa fiscală a unui mijloc de transport se efectuează în conformitate cu art. 264 din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, în baza unei declaraţii la care se anexează actul de înstrăinare (factura sau contractul de vânzare-cumpărare) sau certificatul de radiere emis de Poliţie. În plus, Direcția de Impozite și Taxe Locale Giurgiu, precizează că mijloacele de transport nu pot fi scoase din evidenţa fiscală pe baza radierilor la cerere, impozitul auto fiind datorat pentru deţinerea în proprietate a bunului respectiv şi nu pentru circulaţia pe drumurile publice.
“Pentru a nu exista confuzii între procedura de radiere din circulaţie a unui mijloc de transport şi scoaterea acestuia din evidenţa fiscală precizăm că mijloacele de transport nu se pot scoate din evidenţa fiscală pentru perioada în care acestea se află în reparaţii sau nu sînt utilizate din oricare alt motiv. Pentru mijloacele de transport pentru care contribuabilul nu poate face dovada existenţei fizice scăderea de la plata impozitului se face prin prezentarea unui document din care să reiasă că mijlocul de transport a fost dezmembrat. Termenul scadent pentru declarare este de 30 de zile de la data înstrăinării, această obligaţie revenind în sarcina fostului proprietar. Nedeclararea sau declararea înstrăinării ori a schimbării domiciliului din actul de identitate, peste termenul legal se sancţionează cu amendă de la 60 la 240 lei“, a adăugat Laurențiu Țintea.

Ultima modificare: 08.08.2013 – 00:00 de către Primăria Giurgiu

Anteriorul MODIFICAREA OREI DE DISPUTARE A MECIULUI DINTRE AFC ASTRA SI UNIVERSITATEA CLUJ

Contactează-ne!

Primăria Municipiului Giurgiu © 2024. Toate drepturile rezervate.