Anunț deschidere procedură de transparență decizională

Anunț deschidere procedură de transparență decizională

Joi, 15.05.2025, Primăria Municipiului Giurgiu a deschis procedura de transparență decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: „Hotărâre pentru aprobarea Regulamentului privind activitățile de identificare, ridicare, transport, depozitare și eliberare sau valorificare a vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public sau privat al statului ori al Municipiului Giurgiu”.
În Municipiul Giurgiu numărul vehiculelor abandonate sau fără stăpân a crescut semnificativ în ultimii ani. Aceste vehicule sunt staționate pe domeniul public sau privat și afectează aspectul urbanistic, siguranța publică și mobilitatea pietonală și rutieră.
Vehiculele abandonate ocupă locuri de parcare necesare cetățenilor, constituie surse de poluare și pot prezenta pericole pentru sănătatea publică, oferind adăpost rozătoarelor și altor agenți patogeni. Totodată acestea afectează circulația rutieră și pietonală, îngreunând intervențiile serviciilor de urgență și punând în pericol siguranța traficului.
Adoptarea Regulamentului este necesară pentru a actualiza și îmbunătăți cadrul normativ existent, în conformitate cu modificările legislative recente.
Principalele probleme identificate pentru adoptarea Regulamentului, sunt:
– lipsa unor proceduri clare și eficiente pentru identificarea, ridicarea și valorificarea vehiculelor abandonate;
– creșterea numărului de sesizări din partea cetățenilor cu privire la vehiculele abandonate pe domeniul public;
– lipsa unor măsuri stricte pentru descurajarea abandonării vehiculelor.
Regulamentul va clarifica procedura de identificare, ridicare, depozitare și valorificare a acestor vehicule și va introduce măsuri mai eficiente pentru reducerea timpului necesar procesării cazurilor de vehicule abandonate.
Documentația aferentă proiectului de act normativ include:
• raport de specialitate;
• referat de aprobare privind necesitatea adoptării actului normativ propus;
• proiect de hotărâre.
Documentația poate fi consultată:
• pe pagina de internet a instituției, la https://primariagiurgiu.ro/…/proiecte-hcl-cu-caracter…;
.• la sediul instituției din b-dul București, nr. 49-51;
• proiectul de act normativ se poate obține în copie, pe bază de cerere depusă la registratura instituției.
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparență decizională se pot depune până la data de 26.05.2025, astfel:
[ ] ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: primarie@primariagiurgiu.ro;
[ ] prin poștă, pe adresa b-dul București, nr. 49-51;
[ ] la sediul instituției, la Registratură, la adresa b-dul București, nr. 49-51, luni-joi între orele 08.00-16.30 , vineri 08:00-14:00.
Materialele transmise vor purta mențiunea „Propuneri privind aprobarea Regulamentului privind activitățile de identificare, ridicare, transport, depozitare și eliberare sau valorificare a vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe domeniul public sau privat al statului ori al Municipiului Giurgiu “.
Nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris va fi justificată în scris. Pentru cei interesați există și posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică până la data de 26.05.2025.

Ultima modificare: 16.05.2025 – 10:10 de către Administrator

Anteriorul Primăria Giurgiu este prezentă în aceste zile la cea de XX-a ediție a Expoziției Internaționale de Turism „Weekend Tourism” de la Ruse
Primăria Municipiului Giurgiu © 2025. Toate drepturile rezervate.