Anunț privind deschiderea procedurii de transparență decizională

Anunț privind deschiderea procedurii de transparență decizională

Astăzi, 06.03.2025, Primăria Municipiului Giurgiu anunță deschiderea procedurii de transparență decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: „Hotărâre privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2026”
Conform dispozițiilor art. 491 alin. 1 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, care stabilesc că în cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează anual, până la data de 30 aprilie, de către consiliile locale, ținând cont de rata de inflație pentru anul fiscal anterior, comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanțelor Publice și Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.
Conform datelor publicate pe site-urile Ministerului Finanțelor Publice (http://xn--mfinane-eyc.gov.ro/) și Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (mdlpa.ro/pages/politicifiscale sibugetarelocale) indicele privind rata inflației aferente anului 2024 este 5,6%, acesta fiind cuantumul cu care se indexează impozitele și taxele locale propuse a fi aprobate pentru anul 2026.
Documentația aferentă proiectului de act normativ include:
➡️raport de specialitate;
➡️referat de inițiere;
➡️referat de aprobare privind necesitatea adoptării actului normativ propus;
➡️proiect de hotărâre.
Documentația poate fi consultată:
➡️pe pagina de internet a instituției, la
➡️la sediul instituției din b-dul București, nr. 49-51;
➡️proiectul de act normativ se poate obține în copie, pe bază de cerere depusă la registratura instituției.
Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparență decizională se pot depune până la data de 17.03.2025, astfel:
➡️ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: primarie@primariagiurgiu.ro;
➡️prin poștă, pe adresa b-dul București, nr. 49-51;
➡️la sediul instituției, la Registratură, la adresa b-dul București, nr. 49-51, luni-joi între orele 0800-1630 , vineri 08:00-14:00.
Materialele transmise vor purta mențiunea „Propuneri pentru hotărârea privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul fiscal 2026“.
Nepreluarea recomandărilor formulate și înaintate în scris va fi justificată în scris. Pentru cei interesați există și posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică până la data de 17.03.2025.

Ultima modificare: 06.03.2025 – 14:31 de către Administrator

Anteriorul Facilități fiscale pentru donatorii de sânge
Primăria Municipiului Giurgiu © 2025. Toate drepturile rezervate.