SITUAȚIA NUMĂRULUI DE POSTURI DE LA POLIȚIA LOCALĂ, DE LA PRELUAREA MANDATULUI ȘI PÂNĂ ÎN PREZENT

SITUAȚIA NUMĂRULUI DE POSTURI DE LA POLIȚIA LOCALĂ, DE LA PRELUAREA MANDATULUI ȘI PÂNĂ ÎN PREZENT

Având în vedere unele opinii emise în spațiul public, de persoane mai mult sau mai puțin avizate, pe subiectul angajărilor făcute la Poliția Locală Giurgiu, și care duc la informarea incorectă a cetățenilor, vă prezint cu documente atasate, respectiv Hotărâri ale Consiliului Local și Organigrame aprobate de Legislativ și puse în aplicare de Executiv, care a fost situația acestei structuri, de la momentul preluării mandatului, în 2012.
Conform HCL 170/18 iulie 2011, Organigrama Direcției Poliției Locale cuprindea 121 de posturi, din care 4 de conducere și 117 de execuție și doar 51 la Biroul de Ordine Publică Intervenție și Siguranță Rutieră.
Prin HCL 183/30 august 2012 a fost aprobată modificarea organigramei și a statului de funcții al Direcției Poliției Locale, menținându-se același număr total de posturi, respectiv 121 și respectându-se art. 15 din Contractul cu Cetățeanul, semnat în campania electorală, în scopul protecției cetățenilor și a ordinii publice. Modificarea de organigramă a vizat în schimb obiectivele propuse, respectiv protecția cetățenilor și a ordinii publice. Biroul de Ordine Publică Intervenție și Siguranță Rutieră a fost transformat în serviciu, cu un total de 93 de posturi, din care la Biroul de Ordine Publică au fost repartizate 61 de locuri și la Biroul de Intervenție și Siguranță Rutieră 31 de locuri.
Prin HCL 343 din 26 septembrie 2013, a fost aprobată o nouă modificare a Organigramei și a Statului de funcții, schimbare ce a vizat o mai eficientă repartizare a birourilor și serviciilor din structură și nu creșterea numărului total de posturi, acesta menținându-se la 121.
Cea mai recentă reorganizare, respectiv cea stabilită de HCL 348/ 2 octombrie 2014 a redus numărul total de posturi de la 121 la 99 de persoane, din care 4 de conducere, menținând la Biroul de Ordine Publică, Biroul de Intervenții și la Compartimentul Siguranță Rutieră 72 de persoane, restul de 27 fiind repartizate la celelalte structuri.
Astfel, numărul angajaților de la Poliția Locală nu a fost mărit la preluarea mandatului, în 2012, ci a fost menținut la 121 până anul trecut, în octombrie. Cele trei reorganizări au primit avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și au presupus concursuri pentru ocuparea posturilor, organizate conform legii. S-a dorit astfel eficientizarea activitații acestei direcții și nu în ultimul rând păstrarea principiilor de protecție a cetățenilor și de ordine publică. Viitoarea reorganizare impusă de lege, pe principiul un agent de poliție la mia de locuitori, va reduce număul total de la 99 la 70. Și în acest caz, aplicarea legii pentru administrația locală nu este o opțiune, ci o obligație.

Ultima modificare: 21.09.2022 – 14:06 de către

Anteriorul Meci intre echipele de old-boys ale CSM Dunarea Giurgiu si Dinamo Bucuresti

Contactează-ne!

Primăria Municipiului Giurgiu © 2024. Toate drepturile rezervate.