Continuarea Campaniei europene TrafficSnake Game

Continuarea Campaniei europene TrafficSnake Game

În perioada 16-19 septembrie a avut loc etapa de instruire a elevilor din cele șapte școli gimnaziale din municipiul Giurgiu implicate în campania Traffic Snake Game.
De asemenea, școlile au completat și transmis inițiatorilor acestei campanii în România, OER România, formularele precampanie care au presupus evaluarea înaintea startului campaniei a modalităților de deplasare a elevilor, pentru a determina nivelul de referinţă în funcție de care fiecare școală să-și stabilească un target în sensul creșterii cu un anumit procent a numărului de elevi care se vor deplasa spre școală sustenabil și în condiții de siguranță.
Jocul se va desfăşura în perioada 22 septembrie – 3 octombrie 2014, pe durata acestor două săptămâni copiii primind zilnic buline colorate pentru deplasările ECO. Copiii pot obține buline colorate numai dacă merg pe jos, cu rolele, pe bicicletă, pe tricicletă, cu mijloace de transport în comun, cu autobuzul școlii, folosind în comun o mașină sau rugându-și părinții să parcheze la distanță de școală și mergând astfel pe jos până la școală. Fiecare clasă lipește zilnic buline colorate pe un autocolant mare verde, reprezentându-l pe Oscar, șarpele hoinar. Scopul final este ca banner-ul Traffic Snake să fie acoperit de buline colorate, până la finalul celor două săptămâni. Zilnic, cadrele didactice fac un scurt sondaj prin ridicarea mâinii, în rândul elevilor, pentru a monitoriza progresul în raport cu ţintele şcolii. Copiii primesc recompense când ajung la punctele cheie de pe banner. Recompensele pot include: o zi fără teme, 15 minute în plus de joacă sau activităţi similare.
La trei săptămâni după joc, se realizează un nou sondaj, apoi datele sunt centralizate şi analizate. Rezultatele finale vor fi calculate la nivel de școală. Cel puțin la trei săptămâni după finalizarea jocului este măsurată sustenabilitatea acțiunii, sunt recompensați cei care continuă și sunt analizate efectele pe termen lung.
De ce Campania TSG? Din cel puțin 10 motive:
1. Aer și mediu mai curate
2. Siguranță în trafic
3. Sănătate
4. Conștientizare
5. Educație
6. Abordare pozitivă pentru schimbarea obiceiurilor
7. Comunicare cu și între actorii cheie
8. Garanția succesului
9. Eficiență
10. O viziune clară asupra siguranței în trafic în școli
Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conştienţi de mediul înconjurător şi îşi dezvoltă aptitudini privind siguranţa în deplasare şi capacitatea de a anticipa acţiunile celorlalţi participanţi la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exerciţiu fizic recomandat zilnic copiilor. Pe termen lung însă, campania ţinteşte spre generarea unei percepţii uşor de înţeles la nivelul copiilor, cu privire la ce înseamnă o comunitate sănătoasă, guvernată de libertatea de mişcare, de calitatea vieţii şi de independenţa faţă de mijloacele de transport motorizat.
Informaţii practice
Accesaţi site-ul campaniei: www.trafficsnakegame.eu/romania
https://www.facebook.com/TrafficSnakeRomania

Asociaţia „Oraşe Energie România” / OER
Coordonator Naţional – Leea CATINCESCU
Bd. M. Kogălniceanu nr. 23, bl. C7, et. 3, cam. 301
500090 Braşov, ROMÂNIA
Tel. / Fax: +40.268.474.209 / +40.268.547.784
office@oer.ro / leea.catincescu@abmee.ro / www.oer.ro

Ultima modificare: 26.09.2014 – 00:00 de către Primăria Giurgiu

Anteriorul Anunt intrerupere apa potabila

Contactează-ne!

Primăria Municipiului Giurgiu © 2024. Toate drepturile rezervate.